LOGO1


Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Dorthosis xromatos0Οι διορθώσεις στο χρώμα των μαλλιών είναι η κύρια υπηρεσία στα κομμωτήρια αυτό τον καιρό. Ας μη γελιόμαστε όμως, αυτή η φαινομενικά νέα υπηρεσία, δεν είναι και τόσο καινούργια.

Dorthosis xromatos2Ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους είναι όλο και συχνότερες αυτές οι περιπτώσεις, είτε έχουν προέλθει από «σπιτική» κομμωτική είτε από άλλο κομμωτήριο.  
Συχνά πλέον καλούμαστε να διορθώσουμε παρά να εξελίξουμε ή να δημιουργήσουμε πραγματικά. Ένας ικανός επαγγελματίας, έχει την δύναμη να φέρει εις πέρας ένα τέτοιο task διόρθωσης και να το κάνει μάλιστα, να φανεί και εύκολο παρ’ ότι δεν θα είναι. Έτσι, ο τεχνικός που εκτέλεσε αυτή την αποστολή μπορεί να έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου για το αποτέλεσμα προστατεύοντας μάλιστα τον ψυχισμό της πελάτισσάς του.

Θα έχει συμβεί κάτι ειρωνικό τότε: Eκείνη δε θα έχει αντιληφθεί τη δυσκολία, τον κίνδυνο, τον κόπο μας. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι πελάτισσες δεν είναι και δεν οφείλουν να είναι, γνώστες κομμωτικής για να τα γνωρίζουν αυτά.
Έτσι προκύπτει το ερώτημα του τίτλου: Μέχρι ποιο βαθμό μπορούμε να εκτελέσουμε τις διορθώσεις, ώστε να μπορεί να τις αντιληφθεί η πελάτισσά μας; Η απάντηση είναι προφανής, πρέπει να έχει όμορφα και υγιή μαλλιά και να το νιώθει αυτό, φεύγοντας από τα χέρια μας. Αυτή είναι η πρότερη υποχρέωσή μας και δεν χωράει αμφιβολία.
Αλλά…υπάρχει και ένα «αλλά». Εδώ συμπεριλαμβάνεται και το ήθος μας, ως προς την ποιότητα της υπηρεσίας που θα προσφέρουμε. Καταρχάς δεν πρέπει να εξαπατήσουμε, για παράδειγμα να κάνουμε ένα απλό κρύψιμο του προβλήματος το οποίο θα βγει στην επιφάνεια γρήγορα πάλι. Από την άλλη όμως πρέπει να έχουμε όριο ως προς την επιθετικότητα με την οποία θα κινηθούμε. Η διόρθωσή μας δεν θα πρέπει να είναι σαρωτική κι όπου μας βγάλει. Ας μην είναι τιμωρία για την πελάτισσα, στο κάτω κάτω είχε τους λόγους της. ‘Ίσωςδεν ήξερε; δεν μπορούσε; Ό,τι και να ήταν, εμείς δεν είμαστε τιμωροί. Δεν αρμόζει να πούμε «θα της κάνω ένα ντεκαπάζ κι ό,τι μείνει, ας μη μου τα έφερνε έτσι!», άλλωστε και η ίδια δε θα σκεφτεί ποτέ «δεν πειράζει που μου έκαψε τα μαλλιά γιατί εγώ φταίω που τα έκανα έτσι».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα. Ο τρόπος που πρέπει να δράσουμε σε μια περίπτωση διόρθωσης, θα πρέπει να είναι ο εξής:

  • Ας μιλήσουμε ανοικτά με την πελάτισσά μας. Χωρίς να είμαστε προσβλητικοί θα της δείξουμε το πρόβλημα και θα την ενημερώσουμε για τον τρόπο που πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει η διόρθωση
  • Δεν θα παραλείψουμε να την ενημερώσουμε για το αποτέλεσμα που θα πρέπει να περιμένει και σε πόσες επισκέψεις και κόστος, θα είναι εφικτό να φέρουμε τα μαλλιά της στο σημείο που εκείνη τα θέλει.
  • Αν δεν είναι πραγματοποιήσιμη η επιθυμία της, ας της το πούμε. Θα πρέπει να μην είμαστε επικριτικοί και να δείξουμε ότι έχουμε τη διάθεση να το κάνουμε, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε ότι είναι ανέφικτο.
  • Τέλος θα πρέπει να πάρουμε τη συμφωνία της για να ξεκινήσουμε. Αν και πρέπει να εμπνέουμε εμπιστοσύνη γενικώς, θεωρώ θεμιτό σε αυτή την περίπτωση να εκφράσουμε την ανησυχία μας.

Προσοχή, όχι το φόβο μας, αυτό ποτέ. Ας είμαστε προετοιμασμένοι να ακούσουμε και το «όχι» . Δηλαδή, για την περίπτωση που η προσέγγισή μας δεν θα ικανοποιήσει μια ανυπόμονη πελάτισσα. Καλύτερα να φύγει από τα χέρια μας παρά να μας οδηγήσει σε αυξημένο ρίσκο και ζημιά. Γιατί η ζημιά θα γίνει στο όνομα και τη φήμη μας. Και δεν διορθώνεται μετά. Ακόμα και αν η πελάτισσα αποφασίσει να φτιάξει αλλού τα μαλλιά της είναι πολύ πιθανό, εφ όσον εμείς ήμασταν σωστοί στην πρότασή μας, να γυρίσει σε εμάς. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε γιατί μετά θα έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.

Τελειώνοντας θεωρώ ξεκάθαρο ότι εάν δράσουμε έτσι, αν παρουσιάσουμε όλο το εγχείρημα καθαρά θα μπορούμε να κατακτήσουμε την εμπιστοσύνη της πελάτισσάς μας και την εύνοιά της εάν δεν πάει καλά κάτι. Έχει μεγάλη σημασία να πλησιάσουμε το συναίσθημα της πρώτα και μετά τα μαλλιά της! Ας μην ξεχνάμε το ρόλο μας και τη φύση του προϊόντος που προσφέρουμε. Ας είμαστε κομμωτές και καλλιτέχνες.