LOGO1

2019 04 10 Blogkommoton.gr 2

Η αγορά είναι γεμάτη από άπειρες επιλογές και δυνατότητες αγορών. Πολλές φορές για παράδειγμα κάποιες από τις πελάτισσες μας,…

Mathima pelatisa2

θέλοντας να προσφέρουν μόνες στα μαλλιά τους μια περιποίηση πηγαίνουν και αγοράζουν ακριβά επαγγελματικά εργαλεία μαλλιών, βαφές ή προϊόντα ξανοίγματος- ντεκαπάζ. Νομίζουν μ' αυτό τον τρόπο ότι έτσι θα εξοικονομήσουν χρήματα ίσως και χρόνο.

Απευθύνονται στα κομμωτήρια μόνο όταν χρειάζονται κούρεμα ή χτένισμα για κάποια ειδική περίπτωση  που ενδεχομένως  τους προέκυψε!

Πιστεύω πως ο κάθε επαγγελματίας από εμάς, ανάλογα με τη προσωπικότητα που απευθύνεται, θα έπρεπε να βρει ένα ευγενικό τρόπο να εξηγήσει στις πελάτισσες του πως στη πραγματικότητα δεν παίρνουν το αποτέλεσμα που θα ήθελαν και τελικά δεν είναι και η πιο οικονομική λύση. Γιατί πίσω από κάθε επιλογή που κάνουν υπάρχει κάποια κρυφή επίπτωση οικονομική ή πρακτική.

Ας ξεκινήσουμε  από  την αγορά μιας βαφής!

Ξεκινούν από το σπίτι με την επιθυμία να αγοράσουν μια βαφή, σε αυτή τη  περίπτωση καταναλώνεται κόπος και χρήμα που ίσως δεν είχαν υπολογίσει.

Σίγουρα θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν ζεστό νερό άρα τις περισσότερες των περιπτώσεων θα χρησιμοποιήσουν το ρεύματα τους και θα καταναλώσουν τόσα λίτρα νερού που ίσως δεν είχαν φανταστεί ποτέ.

Για παράδειγμα:

Για να βρέξουμε μόνο ένα κεφάλι με κοντά  μαλλιά χρειαζόμαστε τουλάχιστον από 1 έως 2 μπουκάλια νερού σύνολο 3 λίτρα.

Ας βοηθήσουμε τις πελάτισσες μας να αναλογιστούν  πόσα λίτρα νερό θα καταναλώσουν στο σπίτι τους για να αφαιρέσουν τη βαφή από τα μαλλιά τους κάνοντας δύο χέρια λούσιμο και ένα μαλακτική εαν έχουν μακρύ μαλλί. Στη συνέχεια θα χρειαστεί να ξεμπερδέψουν και να στεγνώσουν τα μαλλιά τους. Πίσω από όλες αυτές τις παραπάνω διαδικασίες κρύβονται η μεγάλη κατανάλωση ρεύματος και νερού. Σίγουρα ο χρόνος και ο κόπος που δυστυχώς τις περισσότερες των περιπτώσεων δεν είναι αποδοτικός. Είτε γιατί γίνονται λάθη στην επιλογή του χρώματος είτε γιατί δεν έχει περαστεί καλά η βαφή αφήνοντας άβαφα σημεία ή ακόμα χειρότερα δεν έχει ξεβγαλθεί σωστά με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ξηροδερμίες και ερεθισμοί.

Mathima pelatisa3

Επίσης δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που κυρίες αγόρασαν επαγγελματικές σκόνες ντεκαπάζ με σκοπό να ανοίξουν μόνες τους τα μαλλιά τους και τελικά δημιούργησαν έντονες κηλίδες κατά μήκος των μαλλιών τους, στις ρίζες και σε πάρα πολλές περιπτώσεις από την κακή χρήση του ντεκαπάζ έκαψαν μέρος των μαλλιών  τους.

Έρχονται σε μας και μας ζητούν να διορθώσουμε το χρώμα «άμεσα».  Κάτι που δεν είναι εφικτό να γίνει μέσα σε μερικές ώρες, ιδίως εάν δεν θέλουν να σκουρύνουν αρκετά το χρώμα τους. Το πιο δυσάρεστο είναι όταν καίνε μέρος των μαλλιών τους όπου η κατάσταση των μαλλιών το πρώτο καιρό είναι ασυμμάζευτη.

Mathima pelatisa4

Ίσως να χρειαστεί  αρκετό κούρεμα, σχετικά συχνές επαναλήψεις  και μια σειρά πολλαπλών θεραπειών  για να έρθουν τα μαλλιά  στο αρχικό τους επίπεδο.

Ακόμα πιο «ύπουλος καταστροφέας» μαλλιών στα μη επαγγελματικά χέρια είναι οι επαγγελματικές πρέσες.  Ως κομμώτρια έχω ακούσει πολλές φορές το χαρακτηρισμό από πελάτισσες μου «ααααα η πρέσα μου είναι πάρα πολύ καλή, είναι ακριβή και επαγγελματική».

Και τότε θα ήθελα να απαντήσω και γω, «γι’ αυτό τα μαλλιά είναι σαν κακοκουρεμένα σχεδόν κακοποιημένα» .

Φυσικά τις περισσότερες φορές ρωτάω τι προϊόντα χρησιμοποίησαν πριν την πρέσα και στη καλύτερη των περιπτώσεων η απάντηση είναι «λάδι σιλικόνης» .

Κάπου εδώ αγαπητοί συνάδελφοι πρέπει να αρχίσουμε το μάθημα, πάντα με ευγένεια και σεβασμό προς τη πελάτισσα μας. Πρέπει  να  τη βοηθήσουμε να καταλάβει πως δεν γίνεται να απαιτούμε από τα μαλλιά μας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα χωρίς πρώτα να μην τους έχουμε προσφέρει ένα καλό λούσιμο. Με επαγγελματικά προϊόντα που θα έχει διαλέξει για εμάς ο κομμωτής μας ο οποίος είναι αυτός που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες των μαλλιών μας. Μια μάσκα ανάλογη των αναγκών των μαλλιών μας και στη συνέχεια πριν την πρέσα ένα προϊόν περιποίησης , λείανσης και προστασίας από τη θερμότητα .

Η παραπάνω είναι μια σωστή αγωγή των μαλλιών πριν την πρέσα που όμως ακόμα και αυτή είναι ανεπαρκής, όταν προσπαθούμε  να  κάνουμε πρέσα μόνοι μας στα μαλλιά μας .

Σ’ αυτό το σημείο πάρει  πάλι να εξηγήσουμε στις πελάτισσες μας τι συμβαίνει όταν κάνουμε μόνοι μας  πρέσα.  Πάντα με ευγένεια, σεβασμό και σωστά τεκμηριωμένες απόψεις πρέπει να  της δώσουμε να καταλάβει πως  το επαγγελματικό ακριβό εργαλείο που αγόρασε για να ισιώνει μόνη της τα μαλλιά της, στη πορεία θα της τα καταστρέψει, εάν  η χρήση του είναι παρατεταμένη. Σαφώς και η πρέσα είναι μια εύκολη και γρήγορη λύση αλλά πρέπει να γνωρίζει καλά τι μπορεί να συμβεί όταν περνάμε μόνοι μας τα μαλλιά μας.  

Το κεφάλι μας αποτελείται από τέσσερα τεταρτημόρια.

Εκ των οποίων μόνο στο μισό του δεξιού και στο μισό του αριστερού των μπροστινών τεταρτημορίων έχουμε εύκολη πρόσβαση . Τι σημαίνει αυτό; Ότι θέλοντας να ισιώσουμε τα μαλλιά μας δεν μπορούμε να πιάσουμε από τη ρίζα προς τα έξω με τούφες κάθετες στο κεφάλι, όπως θα έκανε ο κομμωτής μας και αναγκάστηκα τα φέρνουμε μπροστά. Όταν συμβαίνει αυτό  το ίσιωμα δεν γίνεται καλό γιατί υπάρχει μια μικρή διαχωριστική γραμμή στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Το χειρότερο όμως είναι ότι περνάμε πολλές φορές το  μήκος και τις άκρες των μαλλιών γιατί δεν μπορούμε να φτάσουμε τις πίσω ρίζες καλά. Επίσης σίγουρα δεν μπορούμε να κρατήσουμε την πρέσα όπως θα την κράταγε ο κομμωτής μας ενώ βρίσκεται στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας.

Mathima pelatisa5

Έτσι αναπόφευκτα περνάμε πολλές φορές τα μπροστινά μαλλιά με αποτέλεσμα στη πορεία να καίγονται.  Κατ' αυτό το τρόπο καταλήγουν όλες οι κυρίες να έχουν ένα κοινό «κούρεμα από κάψιμο» των μαλλιών τους.  Όλα τα μπροστινά μαλλιά είναι κομμένα – καμένα από την πρέσα και γεμάτο ψαλίδα σε όλη την περίμετρο των μαλλιών και μόνο τα πίσω έχουν παραμείνει σε μια μακριά ουρά. Σιγά σιγά αρχίζουν να νιώθουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τα μαλλιά τους και μας επισκέπτονται για κούρεμα που όμως μέσα τους δεν είναι έτοιμες να κάνουν.

Κάπου εκεί ακούμε και το «μη μου τα πάρεις πολύ».

Mathima pelatisa6