Δε γίνεται να παραμένουν οι γυναίκες ξεχασμένες σε κουρέματα και χτενίσματα που ήταν της μόδας σε περασμένες δεκαετίες και να νομίζουν ότι…
είναι «φρέσκιες». Δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε αυτό ως κομμωτές! Μέρος του προϊόντος που πουλάμε στην πελάτισσά μας, και καθοριστικό μάλιστα, είναι η «έμπνευση».
Αυτή είναι το κύριο συστατικό των υπηρεσιών που παρέχουμε. Αυτή ακριβώς η έμπνευση μας καθιστά ικανούς να ταράζουμε τα νερά και να δημιουργούμε τις εξελίξεις.
Η κομμωτική αλλάζει ασταμάτητα με τη πάροδο του χρόνου και όμως, υπάρχει πάντα ένα μέρος του πελατολογίου μας που μένει κολλημένο στα παλιά.
Γιατί;
Ανασφάλεια. Ίσως αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που μια γυναίκα μένει πιστή στο ίδιο χρώμα και κούρεμα για πολλά χρόνια. Μπορεί να προέρχεται από πολλές πηγές αυτή η φοβία αλλά ο ρόλος μας, ως κομμωτές, είναι να την υπερνικήσουμε. Είναι θεμελιώδης προϋπόθεση στη δουλειά μας το να κάνουμε την πελάτισσά να νιώσει ασφαλής.
Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους την ίδια στιγμή:
- Αρχικά πρέπει να νιώθουμε οι ίδιοι σίγουροι γι’ αυτό που πρόκειται να κάνουμε. Αυτό θα φανεί και στο βλέμμα και στις κινήσεις μας. Κρατήστε την επαφή με τα μάτια με την πελάτισσα και ελέγχετε τις κινήσεις σας, ώστε να είναι ήρεμες και όχι απότομες ή νευρικές.
- Διατηρείστε σταθερό τον τόνο της φωνής και μη φλυαρήσετε άσκοπα. Δώστε τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το τι θα κάνετε εκείνη τη φορά και ξεκινήστε.
- Πολλές πελάτισσες νιώθουν ανασφάλεια όταν δε γνωρίζουν τι έχετε στο μυαλό να κάνετε στο μαλλί τους, οπότε εξηγήστε το. Μη βιάζεστε να μιλήσετε ή να απαντήσετε, γιατί έτσι θα δημιουργηθεί ένταση μεταξύ σας. Αντιθέτως, ακούστε τι έχει να σας πει η πελάτισσα, αφήνοντας τη να ολοκληρώνει τις προτάσεις της και απαντήστε μετά από μερικά δευτερόλεπτα . Εν κατακλείδι «αγκαλιάστε» την πελάτισσα σας με τη ευγένεια και την περιποίηση σας.
Εάν γίνουν όλα αυτά, το ραντεβού σας θα κυλήσει ομαλά -κατά το πιθανότερο- κι εσείς θα έχετε μια πελάτισσα δική σας έτοιμη να ακούσει και να δεχτεί τις ιδέες σας.
Ακόμα και αν δεν προχωρήσει σε αυτό το ραντεβού, εσείς θα έχετε «φυτέψει» την πληροφορία και κάποια στιγμή θα τη πραγματοποιήσει.
Ας μη ξεχνάμε, όμως, και μια άλλη σημαντική παράμετρο…την πρότασή σας.
Κάντε μία πρόταση μετά από σκέψη και ψάξιμο, κομμένη και ραμμένη στα δικά της μέτρα και μόνο. Εμπνευστείτε για κάτι που θα της αρέσει και θα την κολακέψει, κάνοντας τη να νιώθει όμορφη και μοναδική. «Μοναδική» είναι η λέξη κλειδί.
Η τάση σε όλο τον κόσμο είναι η αναζήτηση και η δημιουργία κάτι μοναδικού, που συνοδεύεται από την λέξη πασπαρτού στις μέρες μας, την «εξατομίκευση» . Εξατομικευμένες υπηρεσίες προωθούν όλες οι μεγάλες και μικρές εταιρίες ανά τον κόσμο και το ίδιο θα κάνετε κι εσείς για την πελάτισσά σας ή τουλάχιστον θα της δώσετε αυτή την εντύπωση. Ίσως τότε να μπορέσουμε να ανανεώσουμε (εξαφανίσουμε , ή «εκσυγχρονίσουμε») όλα αυτά τα παρωχημένα και ξεχασμένα looks, χρώματα, κουρέματα και χτενίσματα.
Δείτε το σαν μια ιερή αποστολή που έχουμε εμείς οι εμπνευσμένοι κομμωτές, να «ξαραχνιάσουμε» τον κόσμο.
Και ναι, αξίζει να το προσπαθούμε καθημερινά αυτό!
Φανταστείτε την ικανοποίηση που θα παίρνετε ως δημιουργοί με αυτά που θα φτιάχνετε, αλλά και τη χαρά που θα έχετε με τόσες πιστές πελάτισσες που θα αποκτήσετε. Μείνετε μέσα στο παιχνίδι της δημιουργίας και θα κερδίσετε σε πολλά επίπεδα, αξίζει να το δοκιμάσετε!