LOGO1

 

1 LONG CENTRAL BANNER Pankiprios Banner

 

blank

Ο καιρός περνά χωρίς να το συνειδητοποιούμε και ήδη μετράμε δέκα χρόνια από τότε που μπήκε η οικονομική κρίση στη ζωή μας. Μαζί με αυτήν ήρθαν…

Diokste tous pelates sas2 

σιγά σιγά και άλλες μορφές κρίσης σαν «απόγονοι» της πρώτης. Βασικότερη μορφή ήταν αυτή που είχε να κάνει με την προσωπική μας αξία και επαγγελματική ηθική. Πολλοί κλάδοι και ιδιαίτερα οι κομμωτές υφίστανται κρίση. Αλλά αυτή την κατάσταση δε την δημιουργήσαμε εμείς. Ξεκίνησε από το ίδιο μας το πελατολόγιο. Οι πελάτες μας, όντας και αυτοί σε σοκ από τα νέα δεδομένα, αμφισβήτησαν τις υπηρεσίες μας και εμάς τους ίδιους. Με κύριο όπλο τους το παράπονο «είσαι ακριβός» και την ερώτηση «πόσο κάνει» αντί της πιο ορθής «τί θα πάρω με αυτά τα χρήματα;»  απαξίωσαν, εμάς τους κομμωτές-καλλιτέχνες και μας έκαναν να χάσουμε την αξία μας. Με αποτέλεσμα να μην αμειβόμαστε επαρκώς και έτσι να μην έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

Κατά συνέπεια «συρρικνωθήκαμε», χάσαμε τη δυναμική μας και χάνουμε το μέλλον μας.

Τί θα κάνουμε τώρα για να επιβιώσουμε;

Πραγματικά φαντάζει άλυτος γρίφος αλλά η λύση υπάρχει και είναι η εξής: Διώξτε τους πελάτες σας! Μην περιμένετε να σας φύγουν και να αργοσβήσετε, κινήστε εσείς τα νήματα και επαναπροσδιορίστε το πελατολόγιό σας. Αναφέρομαι σε εσάς τους συναδέλφους που νιώθετε ότι υπηρετείτε αντί να εξυπηρετείτε τους πελάτες σας. Σε εσάς, τους κομμωτές που νιώθετε κουρασμένοι εργάτες παρά δημιουργικοί καλλιτέχνες.

Προτείνω τη εξής λύση την οποία θα αναπτύξω στη συνέχεια: Αποφασίστε τι είδους πελάτες θέλετε να έχετε, δηλαδή το target group σας.

Αναρωτηθείτε: «εάν άνοιγα τώρα το κομμωτήριό μου, τι κόσμο θα ήθελα να έχω;» «Σε ποιους θα αναφερόμουν;»  Εδώ θέλει προσοχή, μην το πάρετε αψήφιστα γιατί η απάντησή σας σε αυτό το ερώτημα θα είναι και αυτή που θα διαμορφώσει το μέλλον σας και την καθημερινότητά σας. Θυμηθείτε τα όνειρά σας και κυνηγήστε τα. Ο πελάτης σας δε θα σας δώσει το όνειρό σας, εσείς ο ίδιος θα το διεκδικήσετε. Αν ήταν δυνατόν εκείνος θα σας ήθελε τσάμπα. Δεν το αξίζετε αυτό όμως.

Πρέπει λοιπόν να πάρετε το παιχνίδι στα χέρια σας. Και τι εννοώ με την προτροπή να διώξετε τους πελάτες σας;

Διώξτε τους τοξικούς πελάτες, εκείνους που σας κρατούν πίσω.

Για αρχή αναβαθμίστε τις υπηρεσίες σας. Αναζητήστε την εκπαίδευση που χρειάζεστε και όχι ότι βρεθεί μπροστά σας. Κατόπιν, προσφέρετε το πιο καλό κούρεμα και το πιο ποιοτικό χρώμα. Φτιάξτε μαλλιά που «θα μιλάνε». Ολοκληρώστε το service σας με αποτελεσματικές θεραπείες και προϊόντα και εμπνευσμένο styling- χτένισμα. Δεν χρειάζεται να είστε μεγάλο, σε μέγεθος, κατάστημα για να παρέχετε «μεγάλες» υπηρεσίες. Ακόμα και δύο άτομα σε ένα κομμωτήριο μπορούν να γίνουν μία δυνατή ομάδα και να φτιάχνουν μαλλιά υψηλού επιπέδου για τα οποία ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Κρατήστε σταθερά, ψηλά τις υπηρεσίες σας και την ποιότητα και μη διαπραγματεύεστε τις τιμές σας. Θα χάσετε τους πελάτες εκείνους που θα έρχονταν για τις προσφορές αλλά έτσι κι αλλιώς αυτό το είδος πελατών δεν είναι πιστό. Αντιθέτως, θα χτίσετε σιγά σιγά το νέο σας πελατολόγιο από ανθρώπους που θα σας εκτιμούν, θα σας εμπιστεύονται και θα σας αμείβουν. «Διαλέξτε τους πελάτες σας», στην πραγματικότητα σημαίνει διαλέξτε το μέλλον σας.

Αν σας φαίνεται ακατόρθωτο κάτι τέτοιο αναλογιστείτε ότι υπάρχουν ακόμα και τώρα κομμωτήρια με τιμοκατάλογο στο μέσο όρο και αρκετά ψηλότερα σε πάρα πολλές περιοχές στην Αθήνα και στην επαρχία. Αυτά τα κομμωτήρια δίνουν προσοχή στην υψηλή ποιότητα δουλειάς και αφιερώνουν επαρκή χρόνο για κάθε υπηρεσία ώστε αυτή να εκτελεστεί σωστά και να το αντιληφθεί αυτό και ο πελάτης. Γίνετε κι εσείς ένα τέτοιο κομμωτήριο, μπορείτε να το κάνετε και να βγείτε κερδισμένοι.

Diokste tous pelates sas3