LOGO1

 

2018 06 25 Malibu C 2

 

blank

Κάθε φορά που αναλαμβάνουμε μία πελάτισσα έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο, να δώσουμε χαρά και να ανανεώσουμε έναν άνθρωπο.

Oxi kala Β2 

Και ενώ όλα δείχνουν ότι θα πάνε καλά στο τέλος δεν είναι ακριβώς έτσι. Τί μπορεί να έχει συμβεί στις περιπτώσεις που δεν εισπράττουμε την ικανοποίηση της πελάτισσας; Το γνωστό κλισέ λέει ότι «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Ίσως όχι πάντα , αλλά σίγουρα εκείνη τη στιγμή που τον περιποιούμαστε ο κόσμος γυρίζει γύρω του. Σε αυτό, το 2ο μέρος θα δούμε και άλλες λεπτομέρειες που ίσως να στάθηκαν αιτίες για να μη πετύχουμε το αποτέλεσμα που θέλαμε.

  1. Δεν ρωτήσαμε πώς φοράει τα μαλλιά της η πελάτισσα. Συνήθως αυτό έχει να κάνει με δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι η πλευρά που κάνει την χωρίστρα, φανταστείτε να κουρέψετε και να χτενίσετε κάνοντας χωρίστρα στη μέση και η πελάτισσα σας να ρίχνει τα μαλλιά της στο πλάι, πόσο στραβοκουρεμένα θα δείχνουν τα μαλλιά.Ο δεύτερος παράγοντας έχει να κάνει με το πως φοράει συνολικά τα μαλλιά της η πελάτισσα. Εδω υπάρχει ο κίνδυνος να φτιάξετε μια βαρία φράντζα που θα πεφτει μπροστά, αλλά η πελάτισσά σας να μην μπορεί να ανεχτεί μαλλιά στο πρόσωπο.
  2. Δεν κοιτάξαμε εικόνες. Μια φωτογραφία που θα έχει φέρει στο κινητό της η πελάτισσα θα μπορούσε να βοηθήσει αρκετά. Αποφύγετε την παγίδα της αντιγραφής στην οποία μπορεί να πέσετε. Μην περιοριστείτε σε απαντήσεις του τύπου «εντάξει, κατάλαβα τι θες» διότι πιθανώς, ο καθένας θα έχει διαφορετικό αποτέλεσμα στο μυαλό. Αντιθέτως είναι προτιμότερο να κάνετε συζήτηση σχετικά. Μία ερώτηση του τύπου «ποια στοιχεία σας αρέσουν πιο πολύ στη φωτογραφία;» . Έτσι θα αντλήσετε πολύτιμες πληροφορίες.
  3. Δεν ρωτήσαμε αν θα κάνει τεχνικές εργασίες. Φανταστείτε να έχει προγραμματίσει περμανάντ και να της κόψετε ένα κοντό pixiecut. Πόσο άτσαλο θα είναι το αποτέλεσμα; Επίσης ρωτήστε για το χρώμα που μπορεί να θελήσει να κάνει. Ένα έντονα φιλαρισμένο κούρεμα, για παράδειγμα θα μας περιόριζε τις τεχνικές χρώματος που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε. Εάν δεν είστε εσείς που θα κάνετε και το χρώμα συνεννοηθείτε με τον τεχνικό ώστε να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα και να δείξετε στην πελάτισσα ότι έχετε δουλέψει με σοβαρότητα για αυτήν.
  4. Δεν ρωτήσαμε αν κάνει σπορ και ειδικότερα κολύμβηση. Εδώ έχουμε να κάνουμε κυρίως με το χρώμα. Μεγαλύτερος εχθρός είναι το κολυμβητήριο ή η θάλασσα. Μάθετε για τυχόν τέτοιες συνήθειες και προσαρμόστε τα χρώματα που θα προτείνετε ως επιλογές αντίστοιχα. Επίσης είναι επιβεβλημένο να μιλήσετε για προϊόντα προστασίας και περιποίησης των μαλλιών σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις.
  5. Δεν διαβάσατε τη γλώσσα του σώματος. Ένα κλασσικό παράδειγμα κακής λήψης πληροφορίας είναι το εξής: Να προτείνετε με ενθουσιασμό και η πελάτισσα να πει απαντήσει «ναι», «εντάξει», «θα είναι καλό;» με χαμηλή φωνή, έχοντας τους αγκώνες σταυρωμένους. Ή, ακόμα χειρότερα να έχει γύρει στο κάθισμά της μακριά από εσάς. Ψάξτε για τέτοια σημάδια και εάν τα δείτε προσπαθήστε την χαλαρώσετε. Κατεβείτε στο επίπεδό της ή καθίστε στην καρέκλα δίπλα της, ρίξτε τον τόνο της φωνής σας και συζητήστε κι άλλο. Ακόμα καλύτερα, λούστε της εσείς και όσο θα χαλαρώνει στο λουτήρα με το σαμπουάν αρχίστε να συζητάτε ξανά για το τι θα κάνετε, κρατώντας χαμηλή την ένταση της φωνής σας.
  6. «Κλειδώσατε» με την πρώτη απάντηση. Μπορεί να αισθανθήκατε ότι το’χετε! Είχατε την απόλυτη έμπνευση για το κούρεμα, χρώμα, styling για την πελάτισσα. Αρχίζετε να της τα λέτε αλλά εκείνη ξεκινάει αρνητικά με ένα «δεν ξέρω», «δε νομίζω» και αλλές τέτοιες απαντήσεις. Μην νιώσετε ότι χτυπήσατε σε τοίχο. Αντιθέτως ρωτήστε, «τι εννοείτε;» ώστε να αρχίσει να σας λέει τους φόβους της και στη συζήτηση συνεχίστε να εξηγείτε πώς το σκέφτεστε συνολικά και πως θα την βοηθήσετε στο μέλλον να διαχειριστεί τα μαλλιά της. Με αυτό τον τρόπο θα δείτε τα όρια τη και τι πραγματικά θέλει.
  7. «Θα κάνουμε τα ίδια με την προηγούμενη φορά;» . Μην κάνετε αυτή την ερώτηση. Ακόμα και αν ξέρετε ότι η πελάτισσα σας δεν θέλει αλλαγές κάθε φορά να την ρωτάτε «τι θα κάνουμε σήμερα;» . Έτσι θα δείξετε έτοιμος και ικανός για την πρόκληση του καινούργιου, και ότι νοιάζεστε για εκείνη. Αν αρχίσει να σας λέει τι θέλει , ακόμα και αν θα είναι τα ίδια πράγματα, ίσως εκείνη νιώσει ότι σας λέει κάτι νέο, οπότε εκείνη, ανανεώνεται από τη δουλειά και τη φροντίδα σας. Δώστε την εικόνα ότι ψάχνετε το νέο και όχι ότι ζείτε στη ρουτίνα της δουλειάς.

Και ίσως το σημαντικότερο όλων…

Ακούστε! Μην είστε έτοιμοι να πείτε, να είστε έτοιμοι να ακούσετε και να αντλήσετε όσες πιο πολλές πληροφορίες μπορείτε. Σταθείτε σε κάποια πληροφορία που νιώσατε ότι δεν την πήρατε πλήρως και αναλύστε την κι άλλο. Αφήστε την πελάτισσα να μιλήσει και να εκφραστεί με τη γλώσσα του σώματος. Αν είναι δυνατό κάντε μια γρήγορη κουβέντα μπροστά στη ρεσεψιόν τη στιγμή που μπαίνει, για να δείτε τα συναισθήματα που φέρνει μαζί της.

Είναι πραγματικά αγχωτικό τα πόσα πράγματα πρέπει να γίνουν με σχεδόν αυτόματο τρόπο για να μπορέσουμε να φέρουμε το αποτέλεσμα που πρέπει. Περιορίστε αυτά τα λάθη στη ρουτίνα σας και σίγουρα θα έχετε πιο άνετη και ασφαλή δουλειά, και φυσικά το αποτέλεσμα που θέλετε.

Oxi kala Β3