LOGO1

 

2018 06 25 Malibu C 2

 

blank

Τα σωματεία κομμωτών έχουν γίνει αντικείμενο συζητήσεων. Οι ίδιοι οι κομμωτές κατά καιρούς έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκεια και την απαξίωσή τους προς αυτά.

Somateio2

Ως αποτέλεσμα πολλοί καταστηματάρχες αποφεύγουν να εγγράφονται ως μέλη,θεωρώντας μάλιστα ότι πρόκειται για «κλειστές» και αφιλόξενες οργανώσεις.
Η πραγματικότητα όμως, είναι διαφορετική. Όπως έχει η κατάσταση, οικονομική και πολιτιστική, τα τελευταία χρόνια το επάγγελμα του κομμωτή περνάει και αυτό δύσκολες ώρες. Όπως οι πελάτες είναι διχασμένοι,όπου, παραδείγματος χάρη άλλοι θέλουν φθηνές υπηρεσίες ενώ άλλοι ζητούν ποιοτικές, έτσι και οι ιδιοκτήτες και οι κομμωτές γενικότερα βρίσκονται διχασμένοι ως προς τον τρόπο που θα εξασκήσουν το επάγγελμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα καταστήματα να βρίσκονται απομονωμένα, το κάθε ένα στο σημείο του αντιμετωπίζοντας τα γύρω κομμωτήρια και τους άλλους κομμωτές ως αντίπαλους και ανταγωνιστές. Μία τέτοια κατάσταση χαράζει ένα δυσοίωνο μέλλον όμως, γιατί αποδυναμώνει τους κομμωτές καθιστώντας τους μόνους και μοναχικούς επαγγελματίες.

Ο υπογράφων, ως μέλος σωματείου για χρόνια, είχα την ευκαιρία να δω τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία και παραθέτω κάποια συμπεράσματα, μέσα από την προσωπική μου εμπειρία. Ώντας μέλος  σωματείου κομμωτών και συγκεκριμένα της Καλλιθέας, μέχρι στιγμής σίγουρα δεν έχω χάσει τίποτα. Αντιθέτως έχω ήδη κερδίσει πολλά και σημαντικά πράγματα. Πάνω απ΄ όλα ήρθα σε επαφή με συναδέλφους και με πολλούς έγινα φίλος. Μπήκα σε ένα «κύκλο» με συναδέλφους όπου υπάρχει η δυνατότητα και πολυτέλεια, θα έλεγα, της ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με οτιδήποτε αφορά στο επάγγελμα μας. Κατ΄αυτό τον τρόπο  σπάει η μοναξιά του επαγγελματία και του ανοίγεται ένα παράθυρο προς τον έξω κόσμο. Βρίσκω σημαντικό το να βρίσκεται κανείς με συναδέλφους παλιότερους του ή νεότερους στο χώρο και να μπορεί να ανταλλάξει πληροφορίες. Είναι σημαντικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο γιατί βρίσκεται κανείς με ανθρώπους που ανήκουν στην ίδια πλευρά και όχι στην αντίπαλη, αντιμετωπίζοντας παρόμοια προβλήματα, οπότε και μπορούν να μοιραστούν τις πληροφορίες σε ισότιμη βάση και όχι σε σχέση πωλητή-πελάτη, όπου εκεί θα υπήρχε υστεροβουλία και οι πληροφορίες θα ήταν φιλτραρισμένες.

Κάτι άλλο που προσφέρουν τα σωματεία είναι η δυνατότητα να «εκτεθεί» ο επαγγελματίας. Είναι το βήμα που δίνει το σωματείο, ακόμα και στον νέο κομμωτή, να δείξει τη δουλειά του και τις ικανότητές του μέσω των διαφόρων events που λαμβάνουν χώρα είτε στο studio του εκάστοτε σωματείου είτε σε άλλα που οργανώνονται εκτός, όπως οι εκθέσεις που λαμβάνουν χώρα τακτικά. Προσωπικά είχα πολλές φορές την τιμή να εκπροσωπήσω το σωματείο που ανήκω και τη χαρά να δείξω τη δουλειά μου σε παρουσιάσεις στο studio αλλά και σε μεγαλύτερης εμβέλειας events όπως o θεσμός της Hairprof, καθώς και σε άλλα που είναι προγραμματισμένα για το άμεσο μέλλον. Έτσι έφτιαξα και φτιάχνω το portfolio και το βιογραφικό μου ως επαγγελματίας, πράγμα που δίνει ικανοποίηση σε εμένα τον ίδιο και στους πελάτες μου αφού με βλέπουν να ενεργώ και αλλού εκτός από το κομμωτήριο. Η συμμετοχή μου σε τέτοια events θα ήταν αρκετά δυσκολότερη και ακριβότερη εάν προσπαθούσα ως μονάδα και χωρίς τη βοήθεια του σωματείου μου.   

Ποιό είναι το συμπέρασμα από όλα αυτά; Αξίζει για ένα κομμωτή να είναι εξωστρεφής και να μη μένει απομονωμένος στη ρουτίνα της καθημερινής δουλειάς.  Αξίζει να είστε μέλος του σωματείου της περιοχής σας ή εκείνου που σας εμπνέει. Εχω δει από πρωτο χέρι ότι πρόκειται για μια οικογένεια, όπως αυτό που είμαι γραμμένος εγώ και γνωρίζω καλά ότι υπάρχουν πολλά τέτοια σωματεία κομμωτών σε όλη την Ελλάδα που είναι φιλόξενα και έχουν να προσφέρουν πολλά στα μέλη που τα στηρίζουν. Γίνετε μέλος, και αδράξτε την ευκαιρία να συναναστραφείτε με συναδέλφους, να ανταλλάξετε γνώσεις και να δυναμώσετε μέσα από αυτά.  «Η ισχύς εν τη ενώσει», αυτό είναι το μέλλον της κομμωτικής.

Somateio3