LOGO1

 

2018 06 25 Malibu C 2

 

blank

Η φύση της δουλείας μας ως κομμωτές είναι να παρέχουμε υπηρεσίες. Ως επαγγελματίες, όμως, πώς πουλάμε αυτές τις υπηρεσίες στους πελάτες μας;

Ekptosis sti doulia2

Μήπως κάνουμε σοβαρές εκπτώσεις; Σε αντίθεση με την πλειονότητα των εμπορεύσιμων αγαθών ο κομμωτής προσφέρει ένα αγαθό άυλο, κάτι που δεν μπορεί εύκολα να προσδιοριστεί και να μετρηθεί. Δεν γίνεται, λόγου χάρη να πουλήσουμε μαλλιά σε μέγεθος XL, πράγμα, βέβαια, που μπορεί να κάνει με ένα πουκάμισο ένας έμπορος ρούχων. Εμείς καλούμαστε να ενσωματώσουμε στο προϊόν που προσφέρουμε, πολλά στοιχεία μαζί. Πουλάμε έμπνευση, τεχνική, συναίσθημα που βιώνει ο πελάτης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, την διάθεση που παίρνει μαζί του ακόμα και εκπαίδευση για φροντίδα και άλλα πολλά που ολοκληρώνουν την υπηρεσία- αγαθό που πουλάμε.
Ωστόσο όμως, συχνά, και οι ίδιοι δεν έχουμε αίσθηση τι ακριβώς πουλάμε με αποτέλεσμα να αξιώνουμε χαμηλότερη αμοιβή από αυτή που αξίζει το προϊόν. Ένα παράδειγμα: Όλοι γνωρίζουμε την τεχνική “
Contouring” δανεισμένη από το μακιγιάζ. Εν ολίγοις τον τρόπο που φωτίζουμε ή σκοτεινιάζουμε σημεία στα μαλλιά για να κολακέψουμε το πρόσωπο, και αποτελεί μια από τις πιο hot τεχνικές σήμερα. Στην πράξη όμως κάνουμε “contouring” συνέχεια, όταν βάφουμε και όταν κουρεύουμε. Παλιά, όταν τα φλασάκια ήταν στη μόδα στα κοντά μαλλιά, τα επιλέγαμε για να «φωτίσουμε» ή κόβαμε μύτες γύρω από το πρόσωπο για να το αναδείξουμε, δηλαδή εφαρμόζαμε ανέκαθεν ένα είδος “contouring” και το συνεχίζουμε σταθερά μέχρι σήμερα. Αυτό όμως δεν αντιλάμβανόμαστε ότι το κάνουμε και φυσικά το προσφέρουμε χωρίς να το πουλάμε. Με αυτό τον τρόπο κάνουμε εκπτώσεις στις υπηρεσίες μας.

Ekptosis sti doulia3

Και δεν είναι μόνο αυτό...

Μια μεγάλη μερίδα συναδέλφων, ο καθένας για δικούς του λόγους, πουλάνε υπηρεσίες με ελλιπή τρόπο. Για παράδειγμα κάνουμε βαφή στην πελάτισσα χωρίς να την προτρέψουμε να κάνει θεραπεία μετά και χωρίς να της προτείνουμε τι θα πρέπει να πάρει για το σπίτι, πότε να ξαναέρθει και πώς να φροντίζει μόνη της τα υπέροχα μαλλιά που της φτιάξαμε. Σαν αποτέλεσμα, το προϊόν που παράγουμε- η όλη υπηρεσία δηλαδή- είναι ελλιπές, άρα χαμηλής αξίας. Κατά αυτό τον τρόπο κάνουμε εκπτώσεις, γιατί, προσφέροντας ατελή υπηρεσία, αξιώνουμε μικρότερη αμοιβή για τη δουλειά μας.

Οι λόγοι που γίνεται αυτό είναι διάφοροι: Κάποιοι φοβούνται να ζητήσουν περισσότερα χρήματα και δεν ασχολούνται, άλλοι άθελά τους, «σκέφτονται» τον πελάτη και δεν τον προκαλούν σε κάτι νέο,για να μην τον ενοχλήσουν... Μέχρι που αυτός θα βαρεθεί και θα φύγει. Υπάρχουν και εκείνοι που προσπαθώντας να γίνουν απαραίτητοι στην πελάτισσα, κρατούν τα μυστικά για το κομμωτήριο, χωρίς να δώσουν οδηγίες για το σπίτι ώστε να διατηρηθεί το αποτέλεσμα. Αλλά η πελάτισσα θα προσπαθήσει να χτενιστεί μόνη της έτσι κι αλλιώς και αν είσαι εσύ ο σύμβουλος της σε αυτό η εμπιστοσύνη της στο πρόσωπό σου θα αυξηθεί κατακόρυφα.

Με τέτοιες πρακτικές, υπονομεύουμε το επαγγελματικό μας status και σκοτεινιάζουμε το μέλλον μας.

Ekptosis sti doulia4

Η λύση που προτείνω ως κομμωτής, που πιάνω και τον ίδιο μου τον εαυτό να έχει στιγμές αδυναμίας κάνοντας και εγώ ο ίδιος τέτοιου είδους εκπτώσεις, είναι σχετικά απλή.

Θα ήταν καλό, ο κομμωτής να αξιολογήσει την υπηρεσία που προσφέρει αυτή τη στιγμή και να βρει αυτό που πιθανόν να της λείπει. Ας προσπαθήσει να δει τον εαυτό του σαν να είναι κάποιος τρίτος, να ερευνήσει τον τρόπο που δουλεύει, που κινείται, που μιλάει, ακόμα και το ντύσιμο του και ας ακούσει αυτά που λεει ο ίδιος και να σκεφτεί εάν είναι αυτά που θα ήθελε να βιώσει και να ακούσει κι εκείνος, ως πελάτης. Θα ήταν καλό να αναρωτηθεί ως πελάτης, «πήρα αρκετές πληροφορίες σήμερα;», «ξέρω τι μου έκαναν στα μαλλιά;», «ξέρω τί θα κάνω στο σπίτι;», «πέρασα ωραία σήμερα στο κομμωτήριο;».

Ekptosis sti doulia5

Όταν μπορέσει ο κομμωτής να γίνει ο ίδιος κριτής του εαυτού του θα είναι ικανός να προχωρήσει μπροστά και να εισάγει στη δουλειά του αυτά τα στοιχεία που έλειπαν ως τότε και θα την αναβαθμίσουν.

Ας προσπαθήσει να νιώσει τί προσφέρει, σε τι επίπεδο βρίσκεται αυτό και σε τι επίπεδο θα έπρεπε να είναι και φυσικά να το κυνηγήσει. Ας  δει  πόσο αμοίβεται και αν αυτό είναι ικανοποιητικό, αλλά να μη ζητήσει λιγότερα, μη γίνει φθηνότερος. Να γίνει καλύτερος και να προσφέρει καλύτερη υπηρεσία. Να δώσει τέλος έτσι  στις εκπτώσεις ορίζοντας τους στόχους που θέλει να πετύχει με την προϋπόθεση να είναι ρεαλιστικοί και να τους κυνηγήσει.

Ekptosis sti doulia6

Εκτίμησή μου είναι ότι έτσι η δουλειά θα ανέβει και μαζί οι αμοιβές και η ευχαρίστηση που θα λάβει από αυτή. Ίσως ήρθε η ώρα για ανανέωση, it’s time to become a new you.  

 Ekptosis sti doulia7

Ekptosis sti doulia8