LOGO1

2018 06 25 Malibu C 2

 

blank

«Μα εγώ είμαι η πελάτισσα!» Υπάρχουν κανόνες για το πως θα συμπεριφερθώ στο κομμωτήριο; Κι όμως ναι κορίτσια.

Kanones pelatisas2

 Όπως λέει και το γνωμικό, «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» αλλά έχει και υποχρεώσεις απέναντι σε αυτόν που του προσφέρει την υπηρεσία και τον φροντίζει.

Τι θα ήταν τα κομμωτήρια μας χωρίς πελάτισσες; Τίποτα απολύτως. Ως πελάτισσα είσαι το πολυτιμότερο στοιχείο στο κατάστημα, είσαι εσύ που δίνεις ύπαρξη στον κομμωτή σου. Και εγώ με τη σειρά μου, ως κομμωτής και επαγγελματίας, νιώθω ότι με τιμάει η παρουσία σου σε κάθε επίσκεψη.

Instagram00

Για να έχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς, το κομμωτήριο και οι διαδικασίες μέσα σε αυτό υπακούν σε κανόνες. Κανόνες συμπεριφοράς, ασφάλειας, υγιεινής, καθαριότητας, εξυπηρέτησης και άλλοι που στο σύνολό τους θα δώσουν σε εσένα την πελάτισσα την εμπειρία και το αποτέλεσμα που επιθυμεί.

Kanones pelatisas3

Η σχέση σου όμως, φίλη μου, με τον κομμωτή είναι αμφίδρομη-θα πάρεις άλλα πρέπει να δώσεις κι εσύ. Παρακάτω λοιπόν θα δούμε μερικούς κανόνες, άτυπους μεν, σημαντικούς δε που θα είναι καλό να έχεις στη σκέψη σου, στην επόμενη επίσκεψή σου στο κομμωτήριο ιδιαίτερα τώρα, που οι γιορτές πλησιάζουν και πληθαίνουν και οι επισκέψεις εκεί.

  1. Be on time… Ο χρόνος τρέχει και ο κομμωτής σου τον κυνηγάει. Προσπάθησε να μην καθυστερείς στα ραντεβού σου γιατί έτσι μειώνεις χρόνο από το αυτόν που πρόκειται να αφιερωθεί σε σένα. Άσε και το άγχος που θα δώσεις σε εκείνον που θα σε περιποιηθεί!
  2. Να είσαι ευγενική… Δεν υπάρχει καλύτερο από μια ανοιχτόκαρδη και ευγενική πελάτισσα. Όλοι χαιρόμαστε να την εξυπηρετούμε και κάνουμε αβίαστα το καλύτερο για αυτήν. Οπότε ο χαιρετισμός σου όταν θα μπεις στο κατάστημα, το χαμόγελό σου, ένα «ευχαριστώ» όταν θα έρθει ο καφές και η επιβράβευσή σου προς το προσωπικό, είναι τα δώρα σου προς αυτούς
  3. Να έχεις σεβασμό προς τους άλλους πελάτες…Σε αυτό τον χώρο βρίσκεστε πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι που ήρθαν για να νιώσουν καλά και να ηρεμήσουν, εκτός του να φτιάξουν τα μαλλιά τους. Ρώτησε εάν επιτρέπεται το κάπνισμα και εάν ενοχλούνται οι υπόλοιποι πριν ανάψεις τσιγάρο, δείξε υπομονή εάν δεις το χρόνο να ξεφεύγει λίγο και απόφυγε να μιλάς στον κομμωτή σου φωνάζοντας του, όταν αυτός βρίσκεται μακριά ή μιλάει σε κάποια άλλη πελάτισσα.
  4. Να μην έχεις παράλογες απαιτήσεις… Πολλές φορές χρησιμοποιείται ο χαρακτηρισμός «ο μάγος των μαλλιών» αλλά σίγουρα ξέρεις ότι αυτό λέγεται κατ’ ευφημισμό. Δεν κάνουμε μαγικά στα κομμωτήρια, δέξου το και δες ρεαλιστικά τις δυνατότητες των μαλλιών. Έτσι θα πάρεις και μεγάλη ευχαρίστηση με το αποτέλεσμα γιατί θα μπορεί να γίνει!
  5. Κάνε συζήτηση με τον κομμωτή για το τι θες αλλά και άκου τον… Σίγουρα οι πληροφορίες που θα δώσεις για το τι θέλεις να κάνεις με τα μαλλιά σου είναι πολύτιμες, όμως ολοκλήρωσε και δώσε το χρόνο στον κομμωτή, να σου απαντήσει και να σου εξηγήσει. Έτσι θα συνεργαστείτε προς όφελος σου!
  6. Δώσε του χώρο και ησυχία να κάνει τη δουλειά του χωρίς να τον αποσπάς…Καλή η συζήτηση μεταξύ σας κατά τη διάρκεια που θα σου φτιάχνουν τα μαλλιά. Όμως το μυαλό εκείνου που σου τα φτιάχνει, ειδικά αυτού που σε κουρεύει, εκείνη την ώρα έχει πάρει φωτιά. Άσε τον για λίγο στην ησυχία του να σκεφτεί και να δημιουργήσει για σένα.
  7. Μην γκρινιάζεις και μη παραπονιέσαι…Σίγουρα θα υπάρξει μια στιγμή που κάτι θα σε αγχώσει ή θα σου φανεί περίεργο ή δυσάρεστο, όπως λίγο νερό στο ρούχο κατά το λούσιμο, λίγη βαβούρα παραπάνω, η μουσική και άλλα πολλά. Δείξε ότι κάτι δεν πάει καλά για σένα αλλά ψύχραιμα και με θετικό τρόπο, και όλα θα φτιάξουν.
  8. Να είσαι θετική απέναντί στον κομμωτή σου, και υπομονετική ως το τελικό αποτέλεσμα…Δεν υπάρχει χειρότερο από ένα πελάτη που είναι αγχωμένος και έτσι μεταδίδει το άγχος του στον τεχνίτη. Αυτός είναι σίγουρος δρόμος για καταστροφή. Αν είσαι αγχωμένη προσπάθησε να χαλαρώσεις, κάνε ερωτήσεις, ζήτα πληροφορίες και όλα θα είναι μια χαρά.
  9. Όταν τελειώσεις και αφού όλα έχουν πάει καλά δείξε την ικανοποίησή σου προς όλους όσους σε εξυπηρέτησαν…Μια κουβέντα επιβραβευτική, ένα προσωπικό «ευχαριστώ» σε αυτούς που σε περιποιήθηκαν δε θα σου στοιχίσει τίποτα παραπάνω, αλλά θα μας φτιάξεις τη μέρα και θα διώξεις την κούραση από πάνω μας!
  10. Πλήρωσε το τίμημα χωρίς να γκρινιάξεις γι’ αυτό… Ναι, βρίσκεσαι σε μια επιχείρηση άρα πρέπει να πληρώσεις στο τέλος. Μη κατεβάζεις τα μούτρα, γιατί ξέρεις ότι το αξίζουν. Γι’ αυτό τους προτίμησες!
  11. Μην ξεχάσεις το φιλοδώρημα…Αυτό είναι το προσωπικό σου «ευχαριστώ» στους υπαλλήλους που σε φρόντισαν. Αυτοί οι «καημένοι» βρίσκονται ανάμεσα σε σένα και το αφεντικό και προσπαθούν να τους ικανοποιήσουν όλους. Μη διστάσεις να δώσεις φιλοδώρημα, το αξίζουν με το παραπάνω.
  12. Σύστησε το κομμωτήριό σου στις φίλες σου…Αυτό θα είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις για το κομμωτήριό σου που σε περιποιήθηκε και θα το κάνει ξανά με προθυμία, μη διστάσεις να τους συστήσεις και σε άλλο κόσμο, θα δώσεις πολλή χαρά.

Kanones pelatisas4

Στο τέλος της μέρας του κομμωτή τι θα μείνει; πονεμένα πόδια, πιασμένη πλάτη και…ωραία μαλλιά. Είναι δύσκολο επάγγελμα και καθημερινά έχει πολύ άγχος και κούραση. Συνεχώς καλούμαστε ως τεχνίτες να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο και να προσφέρουμε μια ωραία εμπειρία ή οποία όμως είναι αμφίδρομη, χρειάζεται και η δική σου συμβολή σε αυτό και να είσαι σίγουρη ότι μπορεί να μην τη ζητάμε αλλά την επιθυμούμε

Kanones pelatisas5

Πηγή: https://www.epaggelmagynaika.gr/kanones-sostis-symperiforas-apenanti-ston-kommoti-sas/