Αξιολόγηση Χρήστη: 1 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Giati erxontai se sena0Γιατί έρχονται οι πελάτες σου σε εσένα; Τι είναι αυτό που τους φέρνει στην πόρτα σου; Νομίζεις ότι ξέρεις ποια είναι η εικόνα σου προς τον έξω κόσμο;

Giati erxontai se sena2Ποιο δηλαδή είναι το επαγγελματικό σου προφίλ και τελικά είναι επαγγελματικό ή μήπως έχεις αφήσει να προβάλλεται κάτι που δεν είναι αντιπροσωπευτικό σου και δεν το έχεις καταλάβει;

Μήπως είσαι sexy κομμώτρια? Μήπως τους εξυπηρετείς όπως ορίζουν εκείνοι; Μήπως κλαίγεσαι για κάτι π.χ. που χώρισες και κέρδισες τη συμπάθειά τους; Μήπως έρχονταν στον πατέρα σου όταν είχε αυτός το κομμωτήριο και απλά βολεύτηκαν και με εσένα; Μήπως είσαι φθηνός; Μήπως είσαι «φίλος» ή «φιλενάδα»  Μήπως τους φτιάχνεις ωραία μαλλιά; Για έναν επαγγελματία μόνο το τελευταίο αξίζει να ισχύει, θεωρώ. Όλοι οι άλλοι λόγοι που μπορεί να κερδίσουν την εύνοια του πελάτη , είναι καθαρή αποτυχία.

Από τα παραπάνω προκύπτει μία και μόνο ξεκάθαρη ερώτηση η οποία, εάν απαντηθεί με ειλικρίνεια, θα μας λύσει σχεδόν όλα τα προβλήματα στο κομμωτήριο αλλά και σε όποια εργασία σχετική με παροχή υπηρεσιών τυχόν βρισκόμαστε. Αυτή η ερώτηση θα έρθει στην επιφάνεια αργότερα στο κείμενο.

Ας προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τις παραπάνω ερωτήσεις και σίγουρα θα καθαρίσει το τοπίο.

Γιατί, λοιπόν έρχονται οι πελάτες σου σε εσένα?  Γιατί είσαι sexy? Βλέποντας τα κομμωτήρια είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω των social media εντόπισα αμέτρητες φορές τον τύπο της sexy κομμώτριας να περιφέρεται ή μάλλον να οργώνει το περιβάλλον. Αυτά που χαρακτήριζαν κυρίως αυτές τις υπάρξεις, ήταν τα φανελάκια που αφήναν το μπούστο να λέει και κανένα «γειά», εφαρμοστά σορτσάκια, ελαστικά τζην πολύ κολακευτικά για την γυναικεία περιφέρεια, κολάν, μα…κολάν; Και άλλα τέτοια ωραία που προσωπικά τα θεωρώ όαση για τα μάτια μου αλλά δυσκολεύομαι να τα συσχετίσω με το χώρο του κομμωτηρίου. Βέβαια και οι άνδρες αντίστοιχα έχουν το δικό τους στυλ. Εφαρμοστά t-shirts για να φαίνονται οι μυς, παντελόνια που σφίγγουν εκεί που πρέπει, συμπεριφορές barman προς τις πελάτισσες.  Γιατί όλα αυτά; Μαλλιά δε φτιάχνουμε εδώ;

Σε άλλες στιγμές, έτυχε να ακούσω πελάτισσες να αναφέρουν «εγώ πηγαίνω στη Μαιρούλα γιατί είναι καλό κορίτσι και μου κάνει ό,τι της πω!»  Αυτό, όσο ελαφρύ και καλοπροαίρετο δείχνει, προσωπικά μου ακούγεται προσβλητικό. Εάν ήμουν η Μαιρούλα και δούλευα σε κομμωτήριο και όχι σε café  θα ένιωθα απλά μια υπηρέτρια… Είμαι εκεί για να παίρνω παραγγελίες;

Από την άλλη μεριά, ίσως η Μαιρούλα να χώρισε από μια κακή σχέση που την έκανε να δυστυχήσει και τώρα εκείνη αγωνίζεται να τα φέρει βόλτα, μόνη με ένα παιδί ή και δυο. Οπότε, τη λυπόμαστε τη Μαιρούλα και τη στηρίζουμε γιατί πάντα θα είναι «Μαιρούλα» για εμάς, δε θα γίνει ποτέ «Κυρία Μαίρη», γιατί είναι ωραίο να λυπάσαι τη Μαιρούλα.

Με παρόμοιο σκεπτικό η Μαιρούλα μπορεί να είναι η κόρη της κομμώτριας που είχε παλαιότερα αυτό το κομμωτήριο και φυσικά ενσωματώθηκε στην οικογενειακή επιχείρηση χωρίς να ξέρουμε αν η ίδια το ήθελε ή είχε άλλα όνειρα.

Και φυσικά ας μη ξεχνάμε τον κομμωτή ή την κομμώτρια που είναι και λίγο «φιλενάδα» με τον πελάτη. Εκείνη που αντί να ασχοληθεί με την ομορφιά της πελάτισσάς της, θα της πει για τα ερωτικά της και για κουτσομπολιά που σίγουρα είναι hot. Κατά τη διάρκεια του ραντεβού θα κάνουν και τσιγάρο έξω σαν καλές φίλες.

Και εδώ είναι το σημαντικό ερώτημα: Γιατί έρχονται οι πελάτες σας, σε εσάς; Και εξηγώ: Τι παίρνουν οι πελάτες σας από εσάς; Ποιο είναι το προϊόν που τους προσφέρετε;

Δηλαδή… ποιοι είστε; Βρίσκεστε τη μισή σας ημέρα σε ένα χώρο που έχει ξεκάθαρους ρόλους, έχετε βρει τον δικό σας; Και, εάν ναι παίζετε το ρόλο σας σωστά;

Μην απορείτε εάν σας κουράζουν οι πελάτες σας ή δεν νιώθετε τόσο δημιουργικοί όσο θα θέλατε. Είτε είστε ο ιδιοκτήτης είτε ο υπάλληλος, κατ’ αρχήν είστε κομμωτής. Είναι μια ιδιότητα αυτή και για εμένα σημαίνει «καλλιτέχνης που αμείβεται».  Αυτό όμως το δικαίωμα δε θα σας το παραχωρήσει κανείς από τους παραπάνω πελάτες που σας λυπούνται ή σας χειρίζονται. Είστε υπεύθυνοι εσείς και μόνο, στο να βρείτε τη θέση σας στο επάγγελμα αυτό. Η αρχή του νήματος είστε εσείς, που θα ορίσετε το ποιοι θα είστε και πως θα παίξετε αυτό τον ρόλο. Αν σας λυπάται ο πελάτης ή σας ελέγχει, αν έρχεται για το ωραίο σας μπούστο το καλό gossip ή γιατί ερχόταν στον πατέρα σας πριν, τότε κατά τη γνώμη μου έχετε αποτύχει και δεν το έχετε καταλάβει. Είστε out of business.

Χρησιμοποιήστε τον καθρέπτη για εσάς τώρα. Δείτε την ύπαρξη σας, μελετήστε τη και ρωτήστε: Γιατί έρχονται σε ‘μένα; Ποιο είναι το target group μου;  Που απευθύνομαι; Και τελικά ρώτηστε τον εαυτό σας: Θέλω να είμαι έτσι; Μου αξίζει αυτό και μέχρι που μπορεί να με πάει;

Αυτό είναι κατά τη γνώμη μου ένα από τα δυσκολότερα ερωτήματα όταν ξεκινάς ή έχεις μια επιχείρηση, η ταυτότητά της. Είναι δύσκολη ερώτηση για να απαντηθεί με ακρίβεια και θεωρώ ότι ένα μεγάλο μέρος των κομμωτηρίων αλλά και των ίδιων των κομμωτών δεν το έχει απαντήσει ακόμα. Όμως η ταυτότητα της επιχείρησης είστε εσείς οι ίδιοι και δική σας η απόφαση και η ευθύνη. Δεν φταίει κανείς αν έχετε μείνει πίσω ή αν δεν σας αρέσει η δουλειά σας. Το ποιοι είστε είναι ο  φάρος που θα σας κρατήσει στη σωστή πορεία θα σας βοηθήσει να ξεφορτωθείτε τους τοξικούς πελάτες και συνεργάτες και θα σας απογειώσει, σε μία εποχή που όλα προσγειώνονται και μάλιστα, ανώμαλα.

Giati erxontai se sena3