LOGO1

 

 

 

 

blank

Η μόδα στα μαλλιά αλλάζει συνεχώς, γι’ αυτό αποτελεί μία συνεχή πρόκληση στη ζωή ενός κομμωτή. Οι μόδες γεννιούνται κατά κύριο λόγο…


Genderless fashion2
στις πασαρέλες, με τη δυναμική των μεγάλων εταιρειών και αποκτούν υπόσταση χάρη στο ταλέντο και την έμπνευση των μεγάλων κομμωτών.
Λίγο έως πολύ όλοι γνωρίζουμε πως κινούνται τα πράγματα: Οι εταιρείες σε συνεργασία με κομμωτές δημιουργούν την εκάστοτε τάση και την πλαισιώνουν με τα ανάλογα προϊόντα, οι πασαρέλες με τη σειρά τους μας δείχνουν μια glamorous και λίγο πιο extreme άποψη αυτών των τάσεων και τέλος οι κομμωτές των εταιρειών αναλαμβάνουν να μοιραστούν μαζί μας τα μυστικά για να αναπαράξουμε τα νέα looks, είτε μιλάμε για ανδρική είτε για γυναικεία μόδα.
Κατά καιρούς στις πασαρέλες εμφανίζονται και ανδρόγυνα looks με σκοπό να ιντριγκάρουν και να κάνουν πιο «πιπεράτες» τις collection. Ωστόσο υπήρχαν πάντα δύο ξεχωριστοί τομείς: η ανδρική και η γυναικεία μόδα για τα μαλλιά με ευδιάκριτα σύνορα μεταξύ τους.
Όλα αυτά ίσχυαν μέχρι χθες, αλλά τα πράγματα έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν.
Ας υποδεχτούμε, λοιπόν, τη μόδα που δεν έχει φύλλο, κατά την οποία το styling των μαλλιών και οι τεχνικές των χρωμάτων δεν έχουν καθαρή διακριτότητα ως προς το φύλλο τους. Ας υποδεχτούμε την Genderless Fashion!
Genderless fashion3
Όλο και περισσότερες είναι οι εταιρείες που υιοθετούν αυτή γραμμή στις collections τους στα fashion shows, είτε μιλάμε για οίκους μόδας είτε για εταιρίες με προϊόντα μαλλιών.
Εδώ χρειάζεται προσοχή ώστε να μην υποπέσουμε στο κλασσικό λάθος να απορρίψουμε αυτή την τάση νομίζοντας ότι καλούμαστε να μετατρέψουμε τη γυναίκα σε άνδρα και το αντίθετο ή ότι θα κάνουμε το straight, gay. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Θα πρέπει μάλιστα να λάβουμε υπ’ όψη μας μία ενδιαφέρουσα και ειδοποιό λεπτομέρεια: Δεν «μεταλλάσσω» κάποιο από τα δύο φύλλα… τα αναμειγνύω.
Genderless fashion4
Στις αρχές της χρονιάς είχα την τύχη να παρακολουθήσω, στην ακαδημία του ομίλου KAO (KMS California-GOLDWELL), το ετήσιο “educators course” Ευρώπης και Αφρικής του αμερικάνικου brand.
Οι εισηγητές εκεί παρουσίασαν step by step τα looks που πλέον κυκλοφορούν στα fashion shows του εξωτερικού. Το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι στις πασαρέλες, στις αφίσες και στα videos της αμερικάνικης εταιρείας τα μαλλιά των μοντέλων δεν έχουν ξεκάθαρο φύλλο. Παρ ’όλα αυτά το όλο concept δεν έχει να κάνει με την αλλοτρίωση και καταστροφή των χαρακτηριστικών της γυναίκας και του άνδρα. Αντιθέτως, έχει να κάνει με την περίτεχνη ενσωμάτωση στοιχείων από τον ένα στον άλλο.
Genderless fashion5
Μιλάμε, δηλαδή, για ένα νέο πεδίο δημιουργίας hairstyles. Τα γυναικεία μαλλιά σκληραίνουν σε υφή, μειώνεται ο όγκος κυρίως κοντά στη ρίζα, τα κοντά μαλλιά φεύγουν από τους καλοσχηματισμένους όγκους και αγριεύουν, «φοριούνται» και ριγμένα εμπρός αλλά και τραβηγμένα πίσω. Από την άλλη τα ανδρικά μαλλιά –αναφερόμαστε, φυσικά, στο editorial κομμάτι και όχι στο old school barber- μακραίνουν λίγο, αποκτούν κυματισμούς , μπουκλάρισμα με flat ρίζες, τούφες που πέφτουν φυσικά μέχρι τα ζυγωματικά, βάφονται με τεχνικές χρώματος που αναβαθμίζουν την όψη τους, τα κοντά γίνονται sleek με γυάλισμα και τα μακριά λειαίνονται.
Genderless fashion6
Βασικός παράγοντας σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι το χέρι του κομμωτή που θα κάνει πραγματικότητα τα νέα looks και θα δείξει ενημερωμένος και καινοτόμος στα μάτια του πελάτη ή της πελάτισσάς του.
Δεν γνωρίζω πόσο θα ταράξει τα νερά αυτή η νέα τάση της μόδας. Είμαι σίγουρος, όμως, ότι ανοίγει νέους δρόμους δημιουργίας και υπηρεσιών στους κομμωτές και πιθανόν να έχει διάρκεια, αφού υποστηρίζεται από μεγάλες εταιρείες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε τα fashion icons, όπως τη Miley Cirus που το 2013 έκανε το πέρασμα από το κυματιστό μακρύ μαλλί στο αγορίστικο ξυρισμένο πλαϊνό και με τραβηγμένα προς τα πίσω τα επάνω μαλλιά.
Genderless fashion7
Ένα all time classic που φορέθηκε από γυναίκες και άνδρες σε όλο τον κόσμο. Και πόσους άλλους διάσημους ακόμα που δίνουν την δική τους εκδοχή του styling χωρίς φύλλο. The Genderless Style. Κάτι δείχνει να συμβαίνει, λοιπόν, σε σχέση με τα δύο φύλλα, αυτό το κάτι θέλει να μας προκαλέσει αλλά και να μας παρακινήσει να φτιάξουμε νέες εικόνες. Ας το εκμεταλλευτούμε και ας δημιουργήσουμε!

Genderless fashion8