Με βάση το ερωτηματολόγιο που τέθηκε στους συναδέλφους κομμωτές στην νέα ομάδα στο facebook του blogkommoton «BlogKommoton Greece Friends», βγήκε το συμπέρασμα ότι…
υπάρχει θετική στάση να πραγματοποιούνται κλειστά σεμινάρια.
Ο κομμωτής ή σπουδαστής μπορεί να ενημερωθεί για τα νέα προϊόντα των εταιριών, για καινοτόμες θεραπείες, νέες τεχνικές σε όλους τους τομείς της κομμωτικής τέχνης.
Προτιμώνται τα κλειστά σεμινάρια διότι ο επαγγελματίας μπορεί να επικοινωνεί με το κοινό ευκολότερα και να γίνεται συζήτηση δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευόμενοι.
Όσον αφορά το προφίλ του εκπαιδευτή, το ότι μπορεί να είναι καταξιωμένος στο χώρο, δε προδιαγράφει και την ικανότητά του να μεταφέρει γνώση.
Τονίστηκε ότι επικρατεί ένα «αλαλούμ» από άσχετους κομμωτές που χρίζονται επαγγελματίες, οι οποίοι πραγματοποιούν σεμινάρια.
Ο σωστός εκπαιδευτής οφείλει να είναι καταρτισμένος τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό μέρος που θα εισηγηθεί. Ιδανικό θα ήταν να είναι καταξιωμένος στο χώρο και απαραιτήτως πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ. Απαραίτητα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή είναι η μεταδοτικότητα, η ευχέρεια λόγου και κυρίως αγάπη για το αντικείμενο.
Στο ερώτημα αν υπάρχει προτίμηση Έλληνα ή ξένου εκπαιδευτή, το συμπέρασμα ήταν ότι η κομμωτική δεν έχει εθνικότητα και κυρίως το Trademark κανενός. Μαθαίνουμε απ’ όλους. Κάποιοι συνάδελφοι προτιμούν Έλληνες καθώς γνωρίζουν καλύτερα το στυλ του Έλληνα/ Ελληνίδας, έτσι προσεγγίζουν περισσότερο τις απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς.
Στις μεγάλες διοργανώσεις προτιμήθηκε να γίνονται σεμινάρια από ξένους γνωστούς επαγγελματίες αλλά να γίνεται με τρόπο όπου να μη «τρώμε» τα δικά μας τα παιδιά για χάρη κάποιου ξένου ονόματος που θαυμάζουμε.
Όσον αφορά το κόστος ενός σεμιναρίου, πρέπει να κατανοηθεί ότι μέσα στη τιμή του, συμπεριλαμβάνεται η πηγή έμπνευσης, η συγγραφή της τεχνικής, η προετοιμασία της εικόνας, η παρουσίαση με ότι συμπεριλαμβάνει αυτό και τελικά το όνομα του εμπνευστή. Ένα άρτια προετοιμασμένο σεμινάριο κρύβει πολλή δουλειά, μελέτη και γνώση.
Όταν ένα σεμινάριο χαρακτηρίζεται «ακριβό» υπάρχουν απαιτήσεις από το κοινό. Όπως, να είναι κατάλληλος ο χώρος για το θέμα που επρόκειτο να παρουσιαστεί, σωστά προετοιμασμένος αν θα πραγματοποιηθεί Workshop, να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός, εξαρτήματα, στήσιμο, φωτισμός. Ο εισηγητής οφείλει να πληροί τα χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν.
Από την άλλη υπάρχει η παράκληση από τη νέα γενιά κομμωτών για οικονομικά σεμινάρια χωρίς όμως να στερούνται ποιότητα. Επίσης από τους συναδέλφους που κατοικούν στην επαρχία, καθώς εκτός των εξόδων που θα έχουν για το σεμινάριο υπάρχουν και έξοδα μετακίνησης και διαμονής.
Στο ερώτημα αν υπάρχει προτίμηση τα σεμινάρια να πραγματοποιούνται από εταιρίες ή σωματεία απάντησαν ότι είναι επιθυμητό αρκεί οι σύλλογοι να είναι νόμιμοι και να πληρούνται οι νόμιμες προδιαγραφές αδειοδότησης.
Κλείνοντας, τονίστηκε πως καμία σφραγίδα εταιρίας ή σωματείου δεν εξασφαλίζει κύρος στον εκπαιδευτή. Κύρος του εξασφαλίζει η σοβαρή ενασχόλησή του με τη Τέχνη.
Αν ο καλλιτέχνης έχει καλλιτεχνικό ήθος θα κάνει το σεμινάριο με τη καρδιά του όσο κι αν κοστίζει αυτό.