LOGO1

 

1 LONG CENTRAL BANNER Pankiprios Banner

blank

Kommotes eteries2 

Φαινομενικά τα πράγματα έχουν ως εξής: Ο κομμωτής διατηρεί το κατάστημά του και αγοράζει από την εταιρία ή τις εταιρίες που συνεργάζεται  βαφές, προϊόντα styling, εργαλεία κτλ. όλα προοριζόμενα για αυτόν ειδικά, διατηρώντας έτσι και την εικόνα του ως ένα σημείο, αφού οι τελευταίες τον πλαισιώνουν  με εφόδια που μόνο αυτός μπορεί να έχει και να διαθέσει στην πελατεία του.

Instagram00

 

Τα ίδια τα προϊόντα άλλωστε αναγράφουν «για επαγγελματική χρήση». Επιπλέον, η εταιρία της οποίας είναι πελάτης  του οργανώνει σεμινάρια και ταξίδια για εκπαίδευση. Έτσι αισθάνεται ασφάλεια ως κομμωτής,  μιας και ανήκει στην επαγγελματική  αυτή οικογένεια. Μάλιστα νιώθει  όμορφα, όταν κρεμάει  στο κατάστημα του διαφημιστικό υλικό κι αφίσες της εταιρίας που συνεργάζεται, αν και δεν είναι δικό του δημιούργημα, αφού τα θεωρεί προνόμιο αυτής της  σχέσης.

Kommotes eteries3

Εξετάζοντας  τα πράγματα λίγο πιο προσεκτικά, ίσως να μην είναι έτσι όπως φαίνονται. Πιθανόν η σχέση να μην είναι τόσο δεμένη ή τόσο αμφίδρομη όσο δείχνει.

Kommotes eteries4

Θεωρητικά οι ιδιοκτήτες κομμωτηρίων έχουμε την ελευθερία να προμηθευτούμε τα προϊόντα μας από όποια εταιρία εμείς επιλέξουμε και μας αρέσει. Οι εταιρείες με τη σειρά τους προσπαθούν να μας γεμίσουν  με τα δικά τους προϊόντα ώστε να μην αφήσουν χώρο για ανταγωνιστή στο κατάστημα. Γι αυτό το λόγο μας ζητάνε συγκεκριμένες παραγγελίες για να μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα σεμινάρια τους ή να συμμετέχουμε στα ταξίδια τους. Όλα αυτά δείχνουν λογικά, γιατί πράγματι είναι  θεμιτό το να θέλει να έχει μια εταιρία πιστό τον κομμωτή  πελάτη της. Ωστόσο  πολλές πλέον εταιρείες ενώ προσπαθούν να μας έχουν πιστούς σε αυτές, οι ίδιες δεν είναι πιστές σε εμάς.

Kommotes eteries5

Παλιότερα, 10 με 15 χρόνια πριν, ήταν δύσκολο για κάποιον που δεν ήταν επαγγελματίας να βρει επαγγελματικά προϊόντα σε άλλο μέρος πέραν του κομμωτηρίου. Οι εταιρίες κρατούσαν τα προσχήματα και έδιναν σε εμάς  τα υλικά που θα προωθούσαμε στους πελάτες μας. Ξαφνικά, όμως, φάνηκε να μας παρέκαμψαν λίγο και με την άνθηση των πάλαι ποτέ αποθηκών, όπως τις λέγαμε τότε, έδωσαν τα επαγγελματικά προϊόντα και σε αυτούς τους χώρους με αποτέλεσμα οι πελάτες μας να μπορούν να τα βρουν και εκεί και  πολλές φορές σε καλύτερη  τιμή απ’ ότι στο κομμωτήριο.

Ίσως μάλιστα αυτή η κίνηση να ήταν και η αιτία που άνθησαν έτσι οι αποθήκες και εξελίχθηκαν σε πολυτελή και όμορφα καταστήματα. Οπότε τα «όπλα» που συντηρούσαν το μύθο μας ως κομμωτές δόθηκαν και αλλού.

Kommotes eteries6

Αδυνατώ να θυμηθώ ποιος φταίει για αυτή την κατάσταση ή ποιος την ξεκίνησε. Αλλά  έχω ένσταση ως κομμωτής διότι θεωρώ ότι δεν κρατήθηκαν οι ισορροπίες. Βρίσκω  ασφαλώς δυσάρεστο το να μπορεί ο καθένας  να αγοράσει επαγγελματικά προϊόντα χωρίς να είναι επαγγελματίας και χωρίς τη σωστή καθοδήγηση. Αναρωτιέμαι τί σόι « επαγγελματικά» είναι αυτά  εν τέλη; Μάλιστα με προβληματίζουν γεγονότα όπως το  να ενημερώνομαι από τον πωλητή που με εξυπηρετεί για μια νέα σειρά χρωμάτων την οποία θα δω μόλις μία εβδομάδα μετά στην αποθήκη.  Εύκολα θα  μπορούσε να αντιτείνει κάποιος  ότι έχουμε «ελεύθερο εμπόριο», πράγμα που ισχύει αλλά και μου ακούγεται  σαν δικαιολογία.  Θα μπορούσε να πει ακόμη ότι έχουμε δύναμη δουλεύοντας κοντά με την εταιρία μας, γιατί παίρνουμε επιπλέον εκπαίδευση. Προσωπικά, όμως, θεωρώ ότι η ποιότητα της παρεχόμενης  αυτής εκπαίδευσης  έχει πέσει πια στο επίπεδο που μπορεί να βρει εύκολα ο οποιοσδήποτε σε videos στο internet.

Kommotes eteries7

Με αυτές τις εξελίξεις, αντιλαμβάνεται κανείς  ότι ο χάρτης έχει αλλάξει  και ότι  βρισκόμαστε πολλές φορές αντιμέτωποι με κάποιες από τις εταιρίες που παλιά μας στήριζαν. Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε ότι η ιστορία αυτή αναφέρεται σε μια μερίδα εταιριών και όχι σε όλες.

Πως θα μπορούσαμε να αμυνθούμε εμείς οι κομμωτές απέναντι σε αυτή την κατάσταση;  Πρώτα από όλα πρέπει να αντιληφθούμε  τη δύναμη που έχουμε στα χέρια μας. Πρέπει να θυμόμαστε ότι εμείς δημιουργούμε. Αυτό που πουλάμε είναι η δική μας έμπνευση και δημιουργία. Πουλάμε, δηλαδή, τον εαυτό μας μέσα από τα μαλλιά που φτιάχνουμε, εμείς είμαστε το προϊόν, η εταιρία, to brand.  Αυτό που παίρνουμε από τις εταιρίες που μας προμηθεύουν είναι τα εργαλεία για τη δουλεία μας και όχι η δουλειά μας κάθε’αυτή. Άρα είναι στο χέρι μας να πάρουμε την απόφαση να συνεργαστούμε με εκείνες τις εταιρίες-και είναι αρκετές- που θα σεβαστούν τους κομμωτές και θα δώσουν τα προϊόντα τους μόνο σε εμάς. Είναι στο χέρι μας να επαναπροσδιορίσουμε τις συνεργασίες μας, προστατεύοντας τα συμφέροντα μας και δείχνοντας εμπιστοσύνη σε εκείνους που μας εμπιστεύονται και μας προσφέρουν τα προϊόντα τους με σωστούς  και δίκαιους όρους και για τις δύο πλευρές.

Kommotes eteries8

Ας κρατήσουμε την δύναμη της απόφασης δική μας και ας θυμόμαστε ότι εμείς οι κομμωτές-δημιουργοί είμαστε το εργαλείο και το προϊόν ταυτόχρονα. Ας μην ξεχνάμε ότι μπορούμε να είμαστε μέρος μιας δυνατής κοινότητας συναδέλφων , εάν μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας.

Και ας θυμόμαστε ένα από τα motto του μεγάλου Vidal Sassoon: “share the knowledge” (μοιραστείτε τη γνώση). 

Kommotes eteries9


Facebook Like Button